Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ “24 ΩΡΕΣ ΕΛΛΑΔΑ”
Το 1998 ο ΣΙΣΑ έγραψε ιστορία, διοργανώνοντας το πρώτο ράλλυ αντοχής στην ιστορία των αγώνων ακριβείας.
Το 1ο Ράλλυ “24 Ώρες Ελλάδα” έγινε στην Πελοπόννησο & τη Στερεά Ελλάδα στις 11-12 Απριλίου 1998.
Οι Νικητές ήταν:
- Θ. ΧΑΡΑΓΚΙΩΝΗΣ – Α. ΔΡΟΥΛΙΣΚΟΣ – 1956 PORSCHE 356
- Κ. ΑΠΟΣΤΟΛΙΔΗΣ – Χ. ΑΠΟΣΤΟΛΙΔΗΣ – 1963 ALFA ROMEO 2600
- Γ. ΚΟΛΟΤΟΥΡΟΣ – Δ. ΜΠΙΝΗΣ – 1971 FIAT 500
Το 1999 το “24 Ώρες Ελλάδα” μεταφέρθηκε το φθινόπωρο και από τότε έμεινε εκεί. Την θέση του “24 Ώρες” την άνοιξη, πήρε το “1ο Classic Acropolis”.
Tο 2ο Ράλλυ “24 Ώρες Ελλάδα” έγινε στην Εύβοια & Στερεά Ελλάδα στις 16-17 Οκτωβρίου 1999.
Οι Νικητές ήταν:
- Ι. ΧΟΛΗΣ – Μ. ΦΟΥΡΝΑΡΑΚΗΣ – 1970 FIAT 124 COUPE
- Κ. ΑΠΟΣΤΟΛΙΔΗΣ – Χ. ΑΠΟΣΤΟΛΙΔΗΣ – 1963 ALFA ROMEO 2600
- Λ. ΖΕΚΑΚΟΣ – Γ. ΔΡΑΚΑΚΗΣ – 1973 LANCIA FULVIA COUPE
Tο 3ο Ράλλυ “24 Ώρες Ελλάδα” έγινε στην Αττική & Πελοπόννησο στις 14-15 Οκτωβρίου 2000.
Οι Νικητές ήταν:
- Ι. ΧΟΛΗΣ – Μ. ΦΟΥΡΝΑΡΑΚΗΣ – 1970 FIAT 124 COUPE
- Κ. ΑΠΟΣΤΟΛΙΔΗΣ – Χ. ΑΠΟΣΤΟΛΙΔΗΣ – 1963 ALFA ROMEO 2600
- Ι. ΚΑΤΣΑΟΥΝΗΣ – Α. ΔΡΟΥΛΙΣΚΟΣ – 1973 PORSCHE 911S
Tο 4ο Ράλλυ “24 Ώρες Ελλάδα” έγινε στη Στερεά Ελλάδα & Θεσσαλία στις 13-14 Οκτωβρίου 2001.
Οι Νικητές ήταν:
- Ι. ΚΑΤΣΑΟΥΝΗΣ – Α. ΔΡΟΥΛΙΣΚΟΣ – 1973 PORSCHE 911S
- Α. ΠΑΠΑΘΑΝΟΥ – Ι. ΜΠΟΥΡΛΕΓΚΑΣ – 1967 BMW 1602
- Χ. ΣΑΡΑΝΤΟΠΟΥΛΟΣ – Α. ΤΣΕΚΕΡΗΣ – 1968 DATSUN 510
Tο 5ο Ράλλυ “24 Ώρες Ελλάδα” έγινε στη Στερεά Ελλάδα & Θεσσαλία στις 5-6 Οκτωβρίου 2002.
Οι Νικητές ήταν:
- Ν. ΚΟΝΤΟΣ – L. TARANTO – 1974 LANCIA FULVIA 1,3S
- Β. ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ – Ι. ΚΕΤΣΕΣ – 1972 ALFA ROMEO BERLINA
- Δ. ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ – Γ. ΚΑΣΩΤΑΚΗΣ – 1974 ALFA ROMEO GIULIA
Tο 6ο Ράλλυ “24 Ώρες Ελλάδα” έγινε στη Στερεά Ελλάδα & Εύβοια στις 11-12 Οκτωβρίου 2003.
Οι Νικητές ήταν:
- Γ. ΚΙΚΙΖΑΣ – Σ. ΚΙΚΙΖΑΣ – 1973 FORD ESCORT RS
- Δ. ΡΑΖΗΣ – Ε. ΧΡΗΣΤΟΠΟΥΛΟΣ – 1971 DATSUN 510
- Λ. ΠΑΠΑΖΟΓΛΟΥ – Β. ΓΕΡΟΒΑΣΙΛΗΣ – 1978 FIAT 131 RACING
Tο 7ο Ράλλυ “24 Ώρες Ελλάδα” έγινε στην Αττική & Πελοπόννησο στις 18-19 Σεπτεμβρίου 2004.
Οι Νικητές ήταν:
- Λ. ΠΑΠΑΖΟΓΛΟΥ – Δ. ΜΠΟΥΝΑΖΟΣ – 1978 FIAT 131 RACING
- Δ. ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ – Γ. ΚΑΣΩΤΑΚΗΣ – 1974 ALFA ROMEO GIULIA
- Δ. ΡΑΖΗΣ – Ε. ΧΡΗΣΤΟΠΟΥΛΟΣ – 1971 DATSUN 510
Tο 8ο Ράλλυ “24 Ώρες Ελλάδα” έγινε στη Στερεά Ελλάδα & Θεσσαλία στις 15-16 Οκτωβρίου 2005.
Οι Νικητές ήταν:
-
- Γ. ΛΑΓΓΑΣ – Ε. ΠΑΠΑΝΤΩΝΙΟΥ – 1970 VW 1600
- Δ. ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ – Γ. ΚΑΣΩΤΑΚΗΣ – 1974 ALFA ROMEO GIULIA
- Λ. ΠΑΠΑΖΟΓΛΟΥ – Δ. ΜΠΟΥΝΑΖΟΣ – 1978 FIAT 131 RACING
Tο 9ο Ράλλυ “24 Ώρες Ελλάδα” έγινε στη Στερεά Ελλάδα & Θεσσαλία στις 7-8 Οκτωβρίου 2006.
Οι Νικητές ήταν:
- Β. ΓΕΡΟΒΑΣΙΛΗΣ – Ι. ΓΕΡΟΒΑΣΙΛΗΣ – 1979 LANCIA BETA COUPE
- Σ. ΚΑΝΑΣ – Μ. ΓΕΜΙΣΤΟΣ – 1974 FIAT 124 COUPE
- Α. ΣΤΡΙΓΓΑΡΗΣ – Σ. ΣΤΡΙΓΓΑΡΗΣ – 1957 VW 1200
Το 2007 το “24 Ωρες Ελλάδα” γίορτασε τα 10ου γεννέθλια. Tο 10ο Ράλλυ “24 Ώρες Ελλάδα” έγινε στην Αττική, Κορινθία, Αργολίδα και Βοιωτία στις 3-4 Νοεμβρίου 2007.
Οι Νικητές ήταν:
- Β. ΓΕΡΟΒΑΣΙΛΗΣ – Ι. ΓΕΡΟΒΑΣΙΛΗΣ – 1979 LANCIA BETA COUPE
- Α. ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ – Α. ΧΑΙΜΑΛΑΣ – 1977 OPEL MANTA
- Α. ΝΤΟΥΛΙΑΣ – Λ. ΝΤΟΥΛΙΑΣ – 1975 TOYOTA COROLLA
Tο 11ο Ράλλυ “24 Ώρες Ελλάδα” έγινε στην Αττική, Βοιωτία, Κορινθία & Αργολίδα στις 11-12 Οκτωβρίου 2008.
Οι Νικητές ήταν:
- Β. ΓΕΡΟΒΑΣΙΛΗΣ – Ι. ΓΕΡΟΒΑΣΙΛΗΣ – 1979 LANCIA BETA COUPE
- Α. ΝΤΟΥΛΙΑΣ – Λ. ΝΤΟΥΛΙΑΣ – 1975 TOYOTA COROLLA
- Δ. ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ – Γ. ΚΑΣΩΤΑΚΗΣ – 1974 ALFA ROMEO GIULIA
Tο 2009 ήρθε η μεγάλη μεταμόρφωση του μοναδικού αυτού ράλλυ αντοχής. Θρυλικές & απαιτητικές ειδικές διαδρομές ακριβείας δευτερολέπτου απολύτου χρόνου! Αυτές οι αλλάγές έφεραν το “24 Ώρες” κοντά στη σημερινή του μορφή.
Το 12ο Ράλλυ “24 Ώρες Ελλάδα” έγινε στη Στερεά Ελλάδα στις 31 Οκτωβρίου – 1 Νοεμρίου 2009.
Οι Νικητές ήταν:
- Ι. ΚΑΤΣΑΟΥΝΗΣ – Γ. ΚΑΤΣΑΟΥΝΗΣ – 1973 PORSCHE 911S
- Γ. ΑΝΤΩΝΟΒΑΡΔΑΚΗΣ – Κ. ΑΡΓΥΡΙΟΥ – 1978 CHRYSLER SUNBEAM
- Ι. ΘΕΟΣ – Σ. ΚΟΝΤΟΦΡΙΔΗΣ – 1973 ALFA ROMEO GIULIA
Tο 13ο Ράλλυ “24 Ώρες Ελλάδα” έγινε στη Στερεά Ελλάδα & Θεσσαλία στις 30-31 Οκτωβρίου 2010.
Οι Νικητές ήταν:
- Ι. ΚΑΤΣΑΟΥΝΗΣ – Μ. ΜΑΝΣΟΛΑΣ – 1973 PORSCHE 911S
- Δ. ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ – Γ. ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ – 1974 ALFA ROMEO GIULIA
- Ε. ΡΙΝΑΚΗΣ – Μ. ΑΛΕΒΙΖΟΥ – 1978 MAZDA STC
Tο 14ο Ράλλυ “24 Ώρες Ελλάδα” έγινε στη Στερεά Ελλάδα & Θεσσαλία στις 22-23 Οκτωβρίου 2011.
Οι Νικητές ήταν:
- Ι. ΚΑΤΣΑΟΥΝΗΣ – Μ. ΜΑΝΣΟΛΑΣ – 1973 PORSCHE 911S
- Ο. ΤΣΑΓΓΑΡΗΣ – Σ. ΖΑΛΜΑΣ – 1976 PORSCHE 911
- Ε. ΣΤΑΜΑΤΟΠΟΥΛΟΣ – Γ. ΣΤΕΦΗΣ – 1983 PEUGEOT 205 GT
Tο 15ο Ράλλυ “24 Ώρες Ελλάδα” έγινε στη Στερεά Ελλάδα στις 13-14 Οκτωβρίου 2012.
Οι Νικητές ήταν:
- Ι. ΚΑΤΣΑΟΥΝΗΣ – Μ. ΜΑΝΣΟΛΑΣ – 1973 PORSCHE 911S
- Β. ΜΠΕΝΤΑΣ – Κ. ΓΕΩΡΓΑΚΑΣ – 1968 FORD ESCORT
- Ν. ΤΣΑΔΑΡΗΣ – Γ. ΠΕΤΡΟΠΟΥΛΟΣ – 1973 PORSCHE 911
Το 16ο Ράλλυ “24 Ώρες Ελλάδα” έγινε στην Πελοπόννησο στις 12-13 Οκτωβρίου 2013.
Οι Νικητές ήταν:
- Χ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ – Κ. ΦΙΛΑΝΔΡΑΣ – 1982 VW GOLF
- Δ. ΚΑΡΠΑΤΣΕΛΗΣ – Γ. ΠΑΠΑΜΙΧΑΛΟΠΟΥΛΟΣ – 1976 FORD ESCORT MKII
- Β. ΜΠΕΝΤΑΣ – Κ. ΓΕΩΡΓΑΚΑΣ – 1968 FORD ESCORT
Tο 17ο Ράλλυ “24 Ώρες Ελλάδα” έγινε στην Πελοπόννησο & Στερεά Ελλάδα στις 18-19 Οκτωβρίου 2014.
Χορηγός Τίτλου ήταν η Carrera Optics.
Οι Νικητές ήταν:
- Β. ΜΠΕΝΤΑΣ – Κ. ΓΕΩΡΓΑΚΑΣ – 1980 MERCEDES 200
- Α. ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ – Γ. ΚΑΡΚΑΤΣΟΥΛΗΣ – 1983 HONDA CIVIC
- Π. ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ – Ν. ΑΣΩΝΙΤΗΣ – 1976 BL MINI
Tο 18ο Ράλλυ “24 Ώρες Ελλάδα” έγινε στην Πελοπόννησο στις 17-18 Οκτωβρίου 2015.
Οι Νικητές ήταν:
- Ι. ΚΑΤΣΑΟΥΝΗΣ – Μ. ΜΑΝΣΟΛΑΣ – 1979 VW GOLF GTi
- Κ. ΧΩΡΙΑΝΟΠΟΥΛΟΣ – A. DI MAGGIO – 1984 PORSCHE 944
- Β. ΜΠΕΝΤΑΣ – Κ. ΚΟΦΙΝΑΣ – 1971 BMW 2002
Tο 19ο Ράλλυ “24 Ώρες Ελλάδα” έγινε στην Εύβοια & Αττικοβοιωτία στις 15-16 Οκτωβρίου 2016.
Οι Νικητές ήταν:
- Β. ΜΠΕΝΤΑΣ – Κ. ΓΕΩΡΓΑΚΑΣ – 1968 FORD ESCORT
- Δ. ΡΙΖΟΠΟΥΛΟΣ – Α. ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ – 1983 TOYOTA STARLET
- Δ. ΤΡΙΚΑΡΔΟΣ – Χ. ΧΑΤΖΗΣ – 1983 PORSCHE 944
Το 2017 το “24 Ώρες Ελλάδα” έκλεισε 20 χρόνια! Μαζί με τα 20α γεννέθλια ήρθε και 2η μεγάλη αλλαγή. Ασύρματη χρονομέτρηση ακρίβειας δεκάτου δευτερολέπτου.
Για πρώτη φορά η δεξίωση απονομής έγινε με κάθε επισημότητα στο Ελληνικό Μουσείο Αυτοκινήτου. Ιστορία γράφηκε για ακόμα μία φορά.
Tο 20ο Ράλλυ “24 Ώρες Ελλάδα” έγινε στην Πελοπόννησο & Στερεά Ελλάδα στις 21-22 Οκτωβρίου 2017.
Οι Νικητές ήταν:
- Δ. ΤΡΙΚΑΡΔΟΣ – Χ. ΧΑΤΖΗΣ – 1983 PORSCHE 944
- Β. ΜΠΕΝΤΑΣ – Κ. ΓΕΩΡΓΑΚΑΣ – 1968 FORD ESCORT
- Δ. ΡΙΖΟΠΟΥΛΟΣ – Α. ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ – 1983 TOYOTA STARLET
Το 2018 ήρθε η 3η μεγάλη αλλαγή. Πολλαπλές χρονομετρήσεις σε συγκεκριμένα σημεία ελέγχου (check point).
Οι συμμετοχές για πρώτη φορά ξεπέρασαν τις 100!
Tο 21ο Ράλλυ “24 Ώρες Ελλάδα” έγινε στη Στερεά Ελλάδα & Πελοπόννησο στις 20-21 Οκτωβρίου 2018.
Οι Νικητές ήταν:
- Δ. ΡΙΖΟΠΟΥΛΟΣ – Α. ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ – 1983 TOYOTA STARLET
- Ι. ΚΑΤΣΑΟΥΝΗΣ – Μ. ΜΑΝΣΟΛΑΣ – 1979 VW GOLF GTi
- Γ. ΛΑΓΓΑΣ – Ε. ΜΑΛΤΕΖΟΥ – 1986 ALFA ROMEO 75
Tο 22ο Ράλλυ “24 Ώρες Ελλάδα” έγινε στη Στερεά Ελλάδα & Θεσσαλία στις 19-20 Οκτωβρίου 2019.
Για πρώτη φορά στην ιστορία του 24 Ώρες τερμάτησε 1ο γενικής ένα ξένο πλήρωμα.
Οι Νικητές ήταν:
- CRUCIFIX CHRISTIAN – HUGO JENNIFER – 1985 PORCHE 911
- ΑΡΒΑΝΙΤΗΣ ΝΙΚΟΣ – ΧΑΡΑΛΑΜΠΑΚΗ ΙΩΑΝΝΑ – 1972 LANCIA FULVIA 1.3S COUPE
- ΒΑΞΕΒΑΝΙΔΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ – ΒΑΞΕΒΑΝΙΔΗΣ ΗΛΙΑΣ – 1988 VW GOLF II
ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΟ “24 ΩΡΕΣ ΕΛΛΑΔΑ”
Το ράλλυ “24 Ώρες Ελλάδα” απευθύνεται σε καλά προετοιμασμένους οδηγούς και συνοδηγούς ιστορικών αυτοκινήτων που θέλουν να ζήσουν μια 24ωρη περιπέτεια σε θρυλικές διαδρομές της χώρας μας.
Δεκτά είναι όλα τα πιστοποιημένα ιστορικά αυτοκίνητα άνω των 30 ετών, καθώς & «youngtimer» 20-29 ετών. Δεν απαιτείται αγωνιστική άδεια, είναι απαραίτητο όμως να υπάρχουν δίπλωμα οδήγησης για τον οδηγό, ασφάλεια για το αυτοκίνητο καθώς και οδική βοήθεια.
Η διάρκεια του αγώνα από την εκκίνηση έως τον τερματισμό είναι 24 ώρες και ενδιάμεσα υπάρχουν 2 μονόωρες στάσεις καθώς και μία 3ωρη ανασυγκρότηση. Η ζητούμενη απόσταση κάλυψης ανέρχεται περίπου στα 800 χιλιόμετρα, ενώ υπάρχει και 12ωρο έπαθλο στα 400 χιλιόμετρα για όσους δεν θέλουν να υπερτιμήσουν τις δυνάμεις τους.
Ο αγώνας διεξάγεται βάσει των κανονισμών της FIVA σε ανοιχτούς στην κυκλοφορία δρόμους. Οι συμμετέχοντες αγωνίζονται σε 20 περίπου επιλεγμένες ειδικές διαδρομές, με 50 έως 60 χρονομετρήσεις και με ανώτατη μέση ωριαία ταχύτητα τα 50 χιλιόμετρα.
Για την εκτέλεση των ειδικών διαδρομών δεν απατούνται εξελιγμένα όργανα πλοήγησης. Αρκούν ένα καλό οδόμετρο καθώς και ένα ή δύο χρονόμετρα. Όλα τα όργανα μέτρησης απόστασης, χρόνου ή πλοήγησης είναι ελεύθερα!